Dovi

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

2009. május 30., szombat

MZ/X

Most nincs kép, mert két nap ünnep volt, és nem csináltam semmi ideillőt.
Csütörtök este együtt vacsoráztunk, mert hogy Sávuot volt. Itt volt Steph, Nicki (vagy hogy írják) az egyik barátja, aki most egy hétig nálunk van, Elissa és az ő egyik barátja meg én. Volt sok finom kaja, jó volt meg minden. Aztán Elissáék lementek és öt perc múlva feljött, hogy segítsünk, mert megtalálta az idény első óriáscsótányát... Áááá! Megmondtam, ha meglátok egyet a szobámban, csomagolok, és megyek innen. Persze nem tudták megfogni, az egész ház zengett a sikítozástól. Azért mi elmentünk tanulni egy Párdesz nevű helyre. Volt három előadás, az első állítólag jó volt, csak nem hallottam belőle semmit, a második elég érdekes volt, de a harmadikat azok sem értették, akik amúgy egész évben ott tanultak. De akkor már megvártam, mert el akartam menni a reggeli imára amúgy is, de főleg, mert a Tízparancsolatot olvasták a Tórából. De ha hazajöttem volna, és lefekszem, biztos nem tudtam volna 8-kor felkelni, ezért inkább onnan mentem. Nagy nehezen sikerült találnom egy csoportot, akik legalább nem a Kotelhez mentek (egy óra séta lett volna oda-vissza, plusz már volt egy meghívásunk az óvárosba aznap estére is). Mondták, hogy mennek a Tájeletre. Gondoltam, jól van, biztos egy zsinagóga valahol. Aztán kiderült, hogy a szabadban imádkoznak napkeltekor. Elég jó volt meg szép, csak szerintem többször elaludtam pár percre. Egyik alkalommal azt hittem, elszalasztottam a Tóraolvasást is, de szerencsére nem. :) Aztán valahogy hazavánszorogtam, reggel kilencre már ágyban is voltam...
Délután négykor keltem, 6-kor mentünk az óvárosba a Falhoz Kábálát Sábátra, meg megmutatni Nickinek, meg aztán vacsorázni. Ami szintén jó volt, az egyik tanárunkhoz mentünk, aki mindig nagyon sok embert hív meg, most pedig volt ott egy lány az anyukájával, akik Magyarországról származtak. Jövő héten ott is lesznek, lehet, hogy elmennek a Károliba is. Annyit tudok, hogy a lányt Eszternek hívják (mily meglepő, csak a magyar zsidó lányokat hívják így, de őket mindet). Persze ott is iszonyú későn végeztünk, éjfél elmúlt már, mire eljöttünk. Aztán hazafelé menet tettünk egy kis kerülőt is, mert az egyik útközepén volt két kutya, és Steph nem mert elmenni mellettük. Szerintem legalább fél órával több volt így... De ma legalább egész nap pihentem, kiolvastam a második (és egyben utolsó) könyvet is, amit Annáéktól kaptam kölcsön. Aztán elolvastam egyhuzamban négy oldalt a héber Harry Potterből. Nagyrészt a háttértudásom alapján, de nagyjából kikövetkeztettem, hogy miről van szó. :)

5 megjegyzés:

  1. Pedig a szabadban imádkozás napkeltekor biztosan gyönyörű lehetett! Nagyon szeretem a hajnalt, biztos azért, mert keveset láttam belőle :)

    Ha visszajössz, fölmegyünk valamelyik este a táborba vagy a Normafához gitározni és énekelni. Ezt most nem az imádkozással akarom összehasonlítani, tudom, hogy az sokkal szentebb, csak a szabadban éneklésről ez jutott eszembe.

    Puszi Nesssz... :))

    VálaszTörlés
  2. Az együtt gitározás nekem egész hasonló élmény, mint a napkeltekor imádkozás. :)

    VálaszTörlés
  3. Én is benne lennék, márha meghívtok engem is az éneklésre :P

    VálaszTörlés
  4. szióka,
    itt cukkolsz minket a csodás élményeiddel, most én jövök:
    most volt egy éjszakai esküvő a károlin az is nagyon szép volt.
    ma egy brisz. az is tök jó, de picit véresebb...
    lesz egy csütörtökön is.
    szóval mikor jössz már????

    VálaszTörlés
  5. Hát, már én is nagyon várom... De már túl vagyunk a felén!

    VálaszTörlés