Dovi

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

2014. május 25., vasárnap

Kikerülhetetlen

Egy ideje már kellene írnom az aljáról, de sehogy se tudom magam rávenni. Nagyon közel van. És korántsem vagyok annyira lelkes, mint mondjuk egy évvel ezelőtt. Sőt, határozottan nem akarom. Tudom, hogy egyrészt ez azért van, mert már ennyire közel vagyunk. De nem csak. Amikor tanulni mentem, nem így éreztem. Akkor volt az egész nemakarom dolog mögött egy vágyakozás meg izgatottság. Pedig Másik itthon maradt. De mióta Eli megszületett minden megfordult. Most csak tiltakozás van bennem. Nem villanyoz fel semmi, ami eddig. Nem dobban a szívem, ha héberül beszélhetek, és minden, aminek eddig a részese akartam lenni, most távol van tőlem. És amikor beszélek a részletekről, mert muszáj, mert kérdeznek, akkor mások izgatottak lesznek és örülnek, és ezzel nem tudok mit kezdeni.

Másrészt objektíven tudom, hogy most ez nagyon jó lesz nekünk. Együtt leszünk, nem dolgozunk, Másik is kilép a multivilágból egy kicsit legalább, kint leszünk a szabadban, meleg lesz.

De nem tud más érzés bennem lenni, minthogy neeeeem... Viszont nagyon úgy néz ki, hogy el fogunk menni. Nem tudom meggyőződéssel mondani, hogy jó lesz.

Lehet, sőt elég valószínű, hogy visszajövünk. Mert itt a család. És E, akire szükségem van. Attól nem félek, hogy  a családdal hogy maradunk kapcsolatban. Mert ők a család. Majd biztos beszélünk egész nap. Ha skype-olunk, akkor Doviban is megmaradnak. És meg is tudnak látogatni. Azért rossz lesz. Már éppen nagyon jó volt így együtt. Még sose voltunk így. És E-vel nem tudom, hogy lesz. Éppen hogy megtaláltuk egymást.

Csak arra tudok gondolni, hogy utána hol vegyünk házat. Hogy hogy oldható meg az életünk a lehető legkisebb kompromisszumokkal. Hogy hogy lehet a nyári sábeszeket kibírni, ha még zsinagóga sincs, vagy hogy lehet sábeszre máshol aludni? Mindezt gyerekekkel. Hogy lehet zsidónak nevelni őket közösség nélkül? Minderre válasz lenne Izrael.

Csak miért van ez a rossz érzés? Erre valahogy hallgatnom kéne. De mit akar tőlem? Félek... Félek, hogy valamit nem veszek észre, hogy rosszul értelmezem. Hogy valami rosszul sül el, mert én nem tudok olvasni a jelekben.

7 megjegyzés:

  1. Nyugi, Eszter, szerintem ezek teljesen normális érzések. Szerintem minden elmenőben megvannak. Valami hasonlót éreztem én is, pont az elutazásunk előtt. valami elköszönés/bucsú helyetti dolgot. Izgatottsággal vegyes szomorúságot, hogy már semmi nem lesz olyan mint volt. És ez igaz is. De honnan tudod, hogy nem lesz más, jobb?

    VálaszTörlés
  2. Fura is lenne, ha nem félnél. Mész az ismeretlenbe. Itt hagysz megszokott és fontos kapcsolatokat. ... Ha kiderül, hogy rossz döntés volt, még mindig vissza tudtok jönni. Ma már ilyen világ van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)

      Illetve szerintem ez most egy döntés, és ha visszajövünk, az egy másik lesz. Attól még nem "vész kárba" a kint töltött idő, és nem attól lesz ez most jó vagy rossz döntés, hogy végleges-e.

      Törlés
    2. ebben egyetértek. Én is így gondolkodom erről. Egyelőre fura módon inkább Mo-on látom hasznát a kintlétemnek.

      Törlés
    3. Hogyhogy?

      Abban biztos, ahogy az itteniekre hatsz vele. :)

      Törlés
    4. Így. Meg magamra is. :)

      Törlés
    5. :)

      Egy Magyarországon élő izraeli rebbecen mondta egyszer, hogy a férje (aki magyar) kint tanult 9 évig, mielőtt idejöttek volna. És most abból táplálkoznak. Ha ő nem lett volna ott abban a közegben, nekik most nem lenne energiájuk itt élni.

      Törlés