Dovi

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

2011. augusztus 18., csütörtök

Anya leszek

  • És ennek megfelelően kezdenek bennem felébredni az anyai érzések. Főleg amikor ilyet látok. Meg akkor is, amikor ilyet. Az elsőt nem kommentálom, mert nincs értelme. De ezek a nyelvoktatást variáló nemtomkik aztán tényleg... Hogy nehogy elbízzák magukat, mert angolul megtanulni túl könnyű?! Na persze, majd a latin igeragozás után marára lesz kedvük egy új nyelvbe belekezdeni. Arról nem is beszélve, hogy a latint, mint holt nyelvet nem használják beszédre. A nyelvvizsgán is csak olvasni meg fordítani kell. Azután aztán marha könnyű új nyelvet tanulni, hogy fogalma sincs a szegény gyereknek, hogy milyen egy másik nyelven beszélni, pláne gondolkozni. Meg hogy angolul amúgy is megtanulnak, mert mindenhol azt hallják? Hát hány ember él Magyarországon, aki nem tud angolul, pedig még tanulta is? Talán fektetnének inkább kicsit több energiát abba, hogy a helyes kiejtést is megtanítsák a gyerekeknek, amíg még kicsik és van esélyük megtanulni valamennyire. 

  • A végére hagytam a vidámabbat: amikor gyerekekkel vagyok, és valami jót csinálunk velük, vagy valamit nagyon élveznek, végre nem az a gondolat jelenik meg nagy piros betűkkel a fejemben, hogy "jajj, nekem mikor lesz már végre kisbabám?", hanem elkezdem tervezgetni, hogy Pistitől kérek  hanukára ilyen fürdőruhát, és akkor majd elmegyünk babaúszásra. Aztán ha kicsit megnőtt, Pisti nagy örömére az a Akvaparkba is. :)


6 megjegyzés:

  1. A fürdőruha jó ötlet. Ezeket a fazonokat meg le kellene kapásból tartóztatni, a sok Ty-betűst pedig tárt karokkal várnák bármelyik pszichiátrián...

    VálaszTörlés
  2. Amúgy az orvosokat is gyűlölik (meg a cigányokat, a gazdagokat, a szegényeket, a tanárokat, a kutyásokat, a bicikliseket, a kamaszokat, a rendőröket, az ellenőröket, az öregeket). Aztán két ember jól nekiáll szidni egy csoportot, ám de kiderül, hogy valamilyen másik témában ők is két ellentétes csoport, ellenben a szidott ember az pont nem... Nice world.

    VálaszTörlés
  3. Látom az a fürdőruha nagyon beleitta magát a gondolataid közé.:D Akkor van egy másik ötletem is a kissé korábbi felhasználásra: aquanatal. http://holdvilag.com/2010/08/21/aquanatal-vizi-torna-varandosoknak/
    Máté egyszerűen imádta ezt a dupla lebegést és nekem is nagyon jót tett. Anna pedig, aki vezeti tényleg nagyon kedves és nem mellesleg szülésznő és dúla.
    Angoltanulás: méghogy könnyű?!! Aki ezt kitalálta valószínűleg nem beszél igazán jól angolul (sem). 5 (beszélt) nyelvvel a hátam mögött nekem ez az egyik legnehezebben tanulható és szintentartható az összes közül.
    A vonós cikkre nem is lehet mit mondani: 600-800 évvel ezelőttinek tűnnek ezek a szövegek, és már akkor is baromság volt.

    VálaszTörlés
  4. Aprópó, anyaság: mennyire foglalkoztat a szoptatás kérdése? Én annak idején nagyon féltem ettől a dologtől, tekintve, hogy engem (és a testvéreimet) sosem szopattak, meg olyan sok küzdelemről lehet olvasni ezzel kapcsolatban. Kaptam kölcsön annak idején egy könyvet (http://www.libri.hu/konyv/szoptatas.html), ami segített, hogy teljesen felkészülhessek (legalább gondolatban és a technikák macival való gyakolásával)és magabiztosabb legyek. Én ennek tulajdonítom, hogy 13 hónapra átléptem a "fejőstehén" kategóriába és képes voltam napi 4-5 liter tejet produkálni, így ellátva Mátét (ki azóta is nagy tejfüggő, de engem lecserélt a magyar tarkára) és besegítve egy barátnőm kisfiának, akihez Barna minden reggel hordta a tejet.

    VálaszTörlés
  5. Szeretnék szoptatni, persze. :) Eddig még nem foglalkoztam érdemben a dologgal, de sok olyan történetet hallottam, hogy valaki nagyon-nagyon akart, aztán nem volt teje, vagy a gyerek nem akart vagy ilyesmi. Próbálok nem görcsölni még ezen is. Majd minden információt begyűjtök, aztán meglátjuk, mi lesz és meddig. :) Ez a könyv is érdekesen hangzik, köszi!

    VálaszTörlés