Dovi

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

2012. január 3., kedd

Mégsem fogok unatkozni

Pedig már kezdtem aggódni, hogy mivel fogom tölteni a hátralévő 5 hetet azon kívül, hogy találgatom, hogy az öt, az három-e vagy hét. De szerencsére a jóöreg bürokrácia elintézte nekem, hogy ne kelljen a sarokban ülnöm várakozva.
Az úgy van, hogy kell igényelnem TGYÁS-t. Elvileg a munkaadónak kell, de mivel nekem több munkahelyem is van (volt), ez nem olyan egyszerű. Arra gondoltam, a legbiztosabb, ha én adom be hozzá a dolgokat, akkor minden meglesz, ha meg mégsem, akkor nem kell a főnökömön keresztül a könyvelőjét nyaggatnom.
Szóval még decemberben megkérdeztem, hogy lehet ezt intézni. Először is csak januárban érdemes beadni a kérelmet, mert különben nem tudják beszámítani a decemberi fizetésemet. Legkorábban 28 nappal a szülés várható időpontja előtt mehetek TGYÁS-ra. Ez január 9. Mivel 2-ától nem dolgozom, voltam a háziorvosnál és kértem igazolást. Ezt csak akkor adhatja oda, ha már megkezdődött a TGYÁS, mert akkor lesz vége a betegállománynak. Ehhez kell neki vinnem egy papírt a nőgyógyásztól, hogy betöltöttem a 36. terhességi hetet. Ez hétfőn lesz, csütörtökre van időpontom addig nem megyek kétszer. Aztán ő ad egy papírt, ami kell az ügyintézéshez. De eddig senki nem mondta, hogy az orvostól is kell papír, csak a terheskiskönyvről beszéltek, ami alapján meg lehet ugye állapítani a TGYÁS első napját. Meg mindenféle munkáltatói és foglalkoztatói igazolásokról. Ezekért tegnap el is mentem a Síp utcába, és ma bevittem az OEP-be (amúgy is kellett mennem), hogy megkérdezzem, hogy ami van, az jó-e és mi hiányzik még.

El kell mondanom, hogy a Fejér Lipót utcai OEP-ben mindenki nagyon kedves és türelmes. Senki nem akart elhajtani, amikor hatodszor magyaráztattam el valamit, aztán még tízszer én is elismételtem, hogy biztos jól értem-e és hogy megjegyezzem. És mindenki mosolyog. És amikor megérkeztem és megkérdeztem, hogy melyik szobánál kell várnom, addig intézkedtek, míg ki nem találták (rossz volt a sorszámkérő és az egyik számítógép is). Nem leültettek, hogy várj itt egy órát, aztán majd lesz valami, hanem mindenki próbálta kitalálni, hogy akkor ki fog velem foglalkozni. Hiába próbáltam mondani, hogy csak annyit kérdeztem, hogy hol kell várnom, hogy tudjam, hogy mikor hívnak be. És a végén mindenki elnézést kért, hogy várnom kellett és hogy ide-oda küldözgettek.

Na, de a 2. sz. kedves, mosolygós néni (az 1. sz. a TB kártyámat intézte) nagyon aranyosan azt mondta, hogy Síp utcában kapott köteg papír nem jó, hanem egy jövedelemigazolás kell. (És hogy a helyzetet bonyolítsam, december végével lejárt ott a szerződésem.) És be kell írniuk a rózsaszín könyvecskémbe, amit eddig nem írtak. Remek, mehetek vissza. Pedig reméltem, hogy a tegnapi volt az utolsó.
Ezen kívül a bölcsiből is kell néhány papír. Viszont az orvostól tényleg nem kell, elég a kiskönyv. És nem kell megvárnom a 9-ét az intézkedéssel. Persze meg fogom várni, mert a héten már nem érek rá a Síp utcába menni (kedd van - és még aggódtam, hogy unatkozni fogok). De azt már nem várhatom meg, amíg a nőgyógyászoz megyek, aztán vissza a háziorvoshoz (roppant előrelátó módon tegnap kértem is időpontot rögtön a nőgyógyász utánra), tehát mindenképp kétszer kell mennem Z-hez (a főnökömhöz). Egyszer elkérni a papírokat, egyszer odaadni az igazolást.

Tehát még mennem kell:
Síp utca 1x
Bölcsi 2x
OEP 1x
Nőgyógyász ezügyben 1x
Háziorvos 1x

Ezen kívül a szülés előtt a vizsgálatokon kívül a gyerekorvost kell elintéznem, és a szülésznővel kell találkoznom. Ja, meg van a fogorvos, aki januárban akart látni, remélem, bele fog férni az időmbe...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése