Dovi

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

2012. február 3., péntek

Mérges!

 
Na, csakhogy kiderüljön, hogy Magyarországon magyar állampolgárként, biztosítással és munkaviszonnyal sem könnyebb az élet és egyszerűbb a bürokrácia, mint Izraelben állampolgárság és biztosítás nélkül. Drága OEP küldött egy levelet. Hogy pótoljam a gyerek születési anyakönyvi kivonatát. Aha, azt, amit akkor kap meg, ha megszületett. Csak azt nem értem, hogy ha van egy szabály, hogy 28 nappal a szülés várható ideje előtt meg lehet kezdeni a TGYÁS-t, akkor mit lepődnek meg azon, ha nincs a gyereknek anyakönyvi kivonata? Na mindegy, ez a kisebbik nehézség, van 42 napunk a pótlásra, addig csak megszületik. De van egy másik levél is, miszerint a kérelmet elutasítják, mert január 9-én a foglalkoztatóm bejelentése szerint megkaptam a teljes munkabérem, így nem kaphatok TGYÁS-t. De persze egyrészt nem kaptam meg, másrészt ők sem utalták, nem is bérszámfejtettek még erre a hónapra. Most derítsem ki, hogy hol van a hiba. Egyébként szerintem ott, hogy a könyvelő valamiért január 10-ét írt a nyomtatványra 9-e helyett Ezt persze láttam is, csak mivel nem értek ezekhez a dolgokhoz, és már napok óta küzdöttem a könyvelővel, aki amúgy Izraelben él (ez a szerencséje, különben válogatott kínzásoknak vetném alá), és csak e-mailben lehet vele érintkezni, hogy ez már az ingerküszöböm alatt maradt. Persze most az lenne a legegyszerűbb, ha közölném vele, hogy csináljon valamit, de ahhoz előbb biztosnak kéne lennem benne, hogy tényleg ez a hiba. Vagy hogy nem ez, de ő csinálta. Csakhogy oepék természetesen pénteken 12-kor lehúzzák a rolót. Azért felhívtam Z-t, aki mérges lett, kiakadt stb, majd mondta, hogy "hát menj el, és mondd meg nekik!" De nem megyek el és mondom nekik, egyrészt mert az édeskevés lesz, ha én mosolyogva (vagy mérgesen pláne) azt mondom, hogy dehát én nem kaptam fizetést januárban, másrészt 39 hetes terhes vagyok, kint meg -20 fok van. Az nst-re alig bírtam elmenni ma, és a legviccesebb az egészben, hogy onnan 5 perc lett volna az oep még nekem is.
Jaj, az dühít a legjobban, hogy direkt el akartam intézni, hogy ne az egynapos gyerekem mellől kelljen hivatalokba járkálnom. De nem, ezt nem lehet. Morrrrr!!!

2 megjegyzés:

  1. el sem akarnám hinni. ha nem tudnám, hogy dehogynem, ez a bürokrácia. ki ne menj ebben a hidegben, nagy pocakkal, el ne csússz,meg ne fázz! komolyan mondom,fenyegetlek.

    VálaszTörlés
  2. Hétfőn felhívom őket, aztán megírom egy e-mailben a főnökömnek meg a drága könyvelőjének, hogy milyen papírt hova kell küldeniük. Ez lesz, punktum.

    VálaszTörlés