Dovi

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

2012. március 25., vasárnap

Idén is van tavasz

Dovival kint voltunk tegnap délután a ház mögötti udvaron sétálni. Messzebbre nem mehetünk szombaton, mert az már cipelés lenne a részemről. De ez is jó volt, vagy egy órán át róttuk a nem túl nagy köröket, Dovi már rég aludt, én meg még mindig énekeltem, hogy ne legyen olyan unalmas. Ma is visszamentünk, Dovi aludt a kendőben, én tavaszt fényképeztem. (Majd megismétlem napsütésben is.)













És ha már Dovi meg a fényképező elérhető távolságra voltak egymástól, nem hagyhattam ki.



9 megjegyzés:

  1. Ezek nagyon szép képek! Nem is kell hozzájuk a napsütés

    VálaszTörlés
  2. mi az a pro-lista,megkérdezhetem?
    (meg lenne még egy csomó outsider kérdésem, csak olyan kínos, amikor mindenki képben van, csak én nem...) :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hogy menjünk-e Izraelbe lakni. Ne érezd kínosnak, lehet, hogy nincs mindenki képben, csak nem mernek kérdezni. ;) Vagy a kommentelők társasága kicsit belterjes. Én meg figyelmetlen vagyok, és nem magyarázok. Szóval kérdezz! :)

      Törlés
    2. De emailben is kérdezhetsz, ha annyira hosszú a lista: nadas.eszterkukacgmailpontcom

      Törlés
  3. maradok annál a változatnál, hoyg nagyon bátran fogok kérdezni, ha valamit nem értek. mert még azt sem tudom, hogy mit nem,csak amikor elém kerül,akkor nézek. meg érdeklődöm, utóbbit nagyon. de őszintén.

    VálaszTörlés
  4. de meg nem is, mert vannak kérdéseim,közben rájöttem,időt majd keresek rá,hogy feltegyem.de van publikus része is: miért lenen cipelés, ha messzebbre mentek? az udvar miért fér bele?

    (outsider,mondom én)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az úgy van, hogy szombaton közterületen nem lehet vinni semmit, ami nem a ruhád része. A kulcsot is magunkra szoktuk kötni, mint egy övet. A még járni nem tudó gyereket sem szabad kivinni, még hordozóban sem (ha a járni tudó útközben felkéredzkedik, azt lehet).
      Mivel a hátsó udvar be van kerítve, oda kimehettünk. Sok helyen, ahol sok vallásos zsidó él, az egész várost vagy városrészt bekerítik, és akkor lehet menni gyerekkel is mindenhova, meg viheti az ember a saját imakönyvét a zsinagógába, meg ha vendégségbe hívják, nem kell üres kézzel érkeznie.
      Ez kifejezettem a pro-listára kerül. :)

      Törlés
  5. Eszter,akkor tkp. a bekerítettségen van a hangsúly? értem.
    majd még kérdezhetek, ugye?
    pl.mindjárt jön a pészach. jól mondom? hogy készülsz rá? testben és lélekben.
    írsz róla? vagy nekem?:)
    (nyirati.rita@gmail.com)

    VálaszTörlés