Dovi

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

2012. március 24., szombat

Hathetes jelentés

Kezdem érteni azokat a közhelyeket, amik arra vonatkoznak, hogy milyen gyorsan is nőnek a gyerekek. Azért nem fogom őket felsorolni, csak azt a sok mindent, amit Dovi már tud.
Ezt a bejegyzést például már ő írja (apja fia):


Nem mindig, és nem egyedül, de volt már, hogy megtalálta az ujját, és benn is maradt a szájában néhány percig. Máskor csak a szája felé rántja a kezét, de nem talál bele, vagy ha bele is talál, nem marad ott a keze. A baj ott van, hogy nem nyújtja ki a hüvelykujját, az ökle meg nem marad ott, ha nem szívja. Még kitartok, és nem veszek cumit. Ha háromhónaposan se találja meg az ujját rendesen, majd akkor.

 Beszélget a tevével, amit Rubentől, Gyulától meg Barbustól kapott.
Játszik az ív alatt, van, hogy egy órán át. Van, hogy rugdos mag bokszol, van, hogy csak néz. Ha megunta, nyöszörög. Akkor elfordítom, ha az sem használ, bekapcsolom az adu ászt, a zenélő macit. Ennek a hangjára meg is nyugszik, ami nagy szó. Aztán ha azt is megunta, felveszem, és általában egy kis sírás után elalszik.
 Már meg is fog dolgokat. A nyakláncomat például, amikor a hasa fáj. Meg ezt a karikát.
Hangokat ad, ami nem sírás. Olyanokat, hogy "heő", "gua", meg "eee".
Ülve megtartja, hason fekve felemeli a fejét.
Ha megtámasztom, megáll az ölemben.
Könnyekkel sír.
Néha nevet.
Éneklésre megnyugszik.
Határozottam kommunikál a szemével, egyre jobban érdekli a világ.
Tegnap találkozott Deborával is, nagyon tetszett neki. Csináltam képet, de csak a telefonom volt nálam, abból nem tudom, hogy kell kivarázsolni. Majd Másik segít.

Ma voltunk a ház mögötti udvaron sétálni. határozottan messzebbre nézett a fejemnél, lehetett neki mutogatni a rügyeket meg a virágokat.

És iszonyú büszke vagyok magamra. Valakivel beszéltünk a hasfájás elleni szerekről, és hogy ők a cumisüveg elejébe tették, és a gyerek onnan kiszopogatta. Erre mondtam, hogy hát Dovinak nincs cumisüvege. Megvan az első mérföldkő. Valamiért úgy gondoltam, hogy ha nem is tudok végig, 6 hónapos koráig szoptatni, azért 3 hónapig minimum kéne, de ha 6 hétig se megy, az már aztán nagyon gáz. Ezt kipipálhatjuk. Ezért megdolgoztam. Ezután vezetni is megtanulok.


6 megjegyzés:

  1. Hajrá! Jól csinálod! :)

    Nevet??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van valami nevetéskezdemény, többnyire hang nélkül, vagy valami próbálkozás-szerű furcsa hanggal. De határozottan nem reflexmosolygás, hanem az egész arcát elöntő teliszájas vigyor. :)

      Törlés
  2. Annyira édes Dovi a videón, érzem is a jó kis babaszagot:) Szerintem az ujjszopás meglesz, mert a póz a második képen nagyon is erre utal... Csak aztán le is szokjon róla, ne járj ugy mint én a vénlányaimmal:)
    Szerintem meg tök szuperül csinálod, és a testileg legkeményebb részén túl vagy, ne feledd! Minden nap egyre könnyebb lesz...... A szoptatás meg főképp, nemsoká megismered a vákuumporszivó-módszert, meglásd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen az a vákuumporszívó-módszer? Azt kifelejtettem, hogy egyre vagányabb anyuka vagyok, pénteken szoptattam a zsinagógakertben és a parkban is. :)

      Törlés
  3. Hahaha. A vákuumozást Dovi fogja megmutatni Neked, néhány hónap mulva, mikor az egész művelettel fél perc alatt elkészül:) Nagyon helyes, csak szoptasd, ahol Neked és Neki is jólesik!

    VálaszTörlés
  4. Hat hónaposan már kaphat mást is, úgyhogy úgy vagyok vele, hogy akkor már abbahagyja, amikor akarja.

    VálaszTörlés