Dovi

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

2012. március 11., vasárnap

A mintaanya

Fél kézzel elteszi a ruhákat, kitereget, vacsorát főz, azt megeszi, aztán szoptat, gyereket fürdet, magát is lezuhanyozza, és alvó gyerekkel, kedvesen, mosolygósan várja haza a nehéz munkában kifáradt férjét. Egy szépséghiba van a dologban, hogy az alvó gyerek rám van kötözve, mert második napja így alszik el, és tudom, hogy nem lesz ennek jó vége, nagyon nem. Persze tegnap, miután bevarázsoltam az ágyába este 11-kor, reggel hatig nem kelt fel. Ha ez az ára, akár kétéves koráig altalom így bli néder.

6 megjegyzés:

  1. Szerintem a kézben elalvás egyáltalán nem probléma, főleg ennyi idősen. Kell neki a biztonság. Aztán nem olyan nehéz lenevelni róla, ha már nem bírod el, először mondjuk már nem járkálsz vele, hanem az öledben ülve alszik el, mindig hamarabb teszed az ágyába, aztán már ő az ágyban van, te meg mellette ülsz és simogatod, aztán már az sem kell, de szerintem az kb óvodáskor végére lesz.

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Nem emlékszem, hogy elhanyagolt csecsemőnek éreztem volna magam. :)
    De az, hogy nekem akkor ott valami jó volt, nem jelenti, hogy Dovinak is pont ugyanaz a jó most. Pontosan, 10-20 év múlva már nem az én karjaimban fog elaludni, és tudni fogja, hogy mikor akar leválni rólam. Az én feladatom szerintem az, hogy ezt észrevegyem és elfogadjam, ne próbáljam visszatartani. De amíg ez nem történik meg, addig nem fog neki ártani, ha a kezemben van (van a kiságyában is, ott szokta hallgatni a lógó-forgó-zenélőt). Tudni fogja, hogy van egy biztos pont az életében, ahova mindig mehet, ha nem érzi jól magát. (Szeretném, ha én lennék ez a pont, nem a kiságyában egy sarok. -nekem sem az ágy sarka a biztonság, de nem vagyunk egyformák) A bölcsiben volt olyan gyerek, akit ha letettünk, elaludt, volt olyan, akit egy órán át kellett simogatni, meg altatni, hogy el tudjon aludni, és ez nem hiszem, hogy nevelés kérdése lenne. És egyébként olyan rövid ez az időszak, miért ne lehetne a kezemben, ha ez neki (és nekem is) jó?

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  6. Erről szól a következő bejegyzés.

    VálaszTörlés