Dovi

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

2009. március 10., kedd

Eszterke térképet olvas

Miután tegnap hárman vesztünk el, ma a megila olvasásra menet úgy döntöttem, miért ne próbálnám meg mindezt egyedül? A Yonit által javasolt 3 zsinagóga közül kiválasztottam a modern ortodoxot, kis nehézségek után meg is találtam a térképen (Lifshitz utcának volt írva mindenhol, de a térképen Nahum Lifshitz volt, úgyhogy ezért nem volt az L betűnél). Gondoltam: térképem van, néhány utca távolság, 10-15 perces út. De hogy biztos odaérjek, elindultam ¾ órával hamarabb. Csak éppen az ellenkező irányba… Kb 10 perc gyaloglás után ez ki is derült, és visszafordultam. Mindenfelé kérdezősködtem, a térképen csak iszonyú nagy kerülővel volt út. Eléggé kétségbe voltam esve, mert nem nagyon volt más lehetőségem a megilát meghallgatni, csak ez, mert a többi helyen korábban kezdtek, és addigra már befejezték. Aztán mikor már tényleg a sírás határán voltam, megtaláltam. Ez volt 8-kor (3/4 8-kor kezdtek). Ékes héberséggel megkérdeztem az első utamba eső öregembert, hogy hol a megilaolvasás. Erre közölte, hogy már vége. Kérdeztem, hogy lehet vége, ha egyszer negyed órája kezdődött. Ennyire még az izraeliek sem olvashatnak gyorsan. Azért megkérdeztem, hogy holnap akkor mikor kezdenek. Akkor szólt egy nő valahonnan a folyosó túlsó végéből, hogy még van egy olvasás, arra bemehetek. (Mert hogy előtte 6-kor volt egy családi megilaolvasás, aminek tényleg vége volt már, de én erre akartam menni alapból) Épp akkor fejezték be a márivot, szóval legalább a megilát hallottam az elejétől. Megnyugodtam, minden tök jó, holnap visszajövök, 9:15-től női megilaolvasás van, még visszafelé megnézem és lemérem az utat, és minden rendben lesz. Hát nem volt. Megint elvesztem. Nem fordultam be valahol, ahol kellett volna. Viszont találtam egy lányt, aki elkísért, mert pont arra lakott. Csakhogy mindenféle kertek alatti térképen nem jelölt utakon mentünk, úgyhogy esélytelen, hogy holnap reggel megtaláljam megint.  Ez van. A lány különben kérdezte, hogy mi a fenéért mentem ilyen messzire, mert ott is van egy csomó zsinagóga, ahol lakom. Mondjuk azért, mert azt hittem, ez is közel van, meg mert nem tudtam, hogy máshol mikor kezdenek. Ebből csak az változott, hogy tudom, hogy ez messze van.

1 megjegyzés:

  1. A buszfelirat meghat...
    Fájgeeszter átment modern Bolygó Hollandiba...
    Bizti megirigyelte.
    Több gyakorlás kellene, még nem az igazi...mármint a bolyongás.
    Azé elég vérfagyasztó bolyongás volt, ha a megila meghallgatásáról maradna le az ember.
    Ha így megy, minden más zsinit hamarabb fogsz megismerni Fájgeeszter, mint ami legközelebb esik.
    Legalább elkalauzolsz minket, ha ott leszünk.
    És egyébként milyen az a zsini? Miért pont arra esett a válsztás? Mit tud az a zsini? Nem vagyok kiváncsi, de minden érdekel.

    VálaszTörlés