Dovi

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

2009. március 14., szombat

Zsinagóga körút

Tegnap este végre sort kerítettem rá, hogy meglátogassam közelebbről is a szomszéd házban lévő zsinagógát. Kívülről elég sivár és kocka alakú, de belülről meglepően szép, és díszes. Gyanúsan díszes. A nők helye a karzaton van és mehice van feltéve (föntre). Amúgy gyönyörű volt. Tényleg. Mondjuk volt pár fura dolog, amiből gyanítottam, hogy ez nem pont az a hely... Például mikor odaértem, számomra teljesen újszerű dolgot mondtak. Arra még hamar rájöttem, hogy ez a Sir HáSirim. Ezután már csak néha toldottak be ismeretlen, az imakönyvemben sem szereplő dolgokat. Viszont szinte nem is énekeltek, de mindent végigmondtak hangosan. A Lehá Dodinál pedig végig hátrafelé fordultak. Volt két nagyon öreg néni, meg néhány fiatal lány, szóval nagyon jó hangulata volt az egésznek. Aztán a végén megkérdeztem, hogy mikor kezdenek reggel, azt mondták, hogy kb fél 8-kor van tóraolvasás... Hát jó. Azért rákérdeztem, hogy szfaradiak-e. Nuszah parszihoz volt szerencsém. :) Kérdeztem, hogy van-e valahoz askenáz, erre valamit magyaráztak, hogy a körforgalom után vagy valami hasonló (mindezt a beszélgetést héberül folytattuk). Mivel láttam ott egy zsinagógát, gondoltam megpróbálom reggel. Kb 8:20-ra értem oda, már javában tartott persze. És amikor megláttam, hogy milyen szépen körben ülnek, majdnem visszafordultam. :) A lány vagy nem tudta, hogy ez is szfaradi, vagy egy tök másik zsinagógára gondolt. Nem baj, ez is érdekes volt. Láttam legalább alija-árverést is. Meg a nénik is kedvesek voltak. Sávuá tov! :)

3 megjegyzés:

  1. gratulálok a héberhez!
    és fotókat kérünk az életedről!

    VálaszTörlés
  2. Szia Eszter !
    Végre sikerült bejelentkeznem.
    Érdekesek a beszámolóid.

    VálaszTörlés